Att förstå Kontaktkontraktet

05.02.2020

I helgen har jag och Loke varit i Katrineholm på en 3-dagars instruktörsutbildning i Kontaktkontraktet. För er som inte ännu har läst Eva Bodfäldts fantastiska bok om bra belöningar, kontakt, följsamhet och passivitet - gör det! Detta har varit min favoritbok om hundträning i många år och med Loke har jag försökt applicera så mycket som möjligt av tankesättet från första dagen tillsammans. Nu var det dags att på riktigt "nörda ner" i detta. Det blev en helg av många aha-upplevelser, insikter och kvitto på vad som fungerar och vad vi behöver jobba mer på. Evas belöningssystem är ett verktyg, som verkligen fungerar! Tanken är att jag ska lägga in en hel del av detta tänk i mina befintliga kurser, men jag vill också köra en renodlad Kontaktkontrakt kurs inom närmsta tiden. 

© Tinas Tasseri AB, tina@tinastasseri.se, 070-337 02 20. Företaget innehar F-skattsedel.
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång