BPH - roligt för både dig och din hund

10.10.2020

Igår gjorde jag och Loke BPH (Beteende- och personlighetsbeskrivning hund).

Jag gör alltid denna typ av mentalbeskrivning med mina hundar av flera skäl:

  • Jag vill få mer kunskap om hur min hund reagerar i olika situationer.
  • Jag vill bidra till att öka kunskapen om våra hundars mentalitet och därmed också bidra till att aveln förbättras när det gäller mentaliteten i min ras.

BPH består av 7 moment + ett valfritt moment (skott) och beskriver hur social min hund är, hundens lek- och matintresse, förarkontakt (hur mycket hunden vill hålla kontakt och engagera sig i sin ägare vid t ex lek), nyfikenhet, rädsla och osäkerhet, hot och aggressivitet.

Läs mer på https://www.skk.se/sv/uppfodning/mentalitet/beteende-och-personlighetsbeskrivning-hund-bph/

Beskrivningen är jätterolig och lite som ett Gröna Lund för hundarna, där vissa saker först är lite läskiga, men sen tar nyfikenheten oftast över, och andra saker är bara buskul!

Du går därifrån med en ökad kunskap om din älskade hunds styrkor och svagheter.

Jag rekommenderar detta varmt!

© Tinas Tasseri AB, tina@tinastasseri.se, 070-337 02 20. Företaget innehar F-skattsedel.
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång